Ja jednak przystanę przy swoim i polecam 16 biegunów do tego silnika! Można wykorzystać kilka sztuk na biegun magnesów 15x15x5 N38.
Jeśli chodzi o klejenie magnesów nie stwarza to większych problemów!
Trzeba pamiętać jedynie o kilku podstawowych zasadach:- nie ?polerować? wirnika po przetoczeniu
- magnesy zmatowić papierem ściernym
- magnesy oraz wirnik odtłuścić
-użyć porządnych klei jednego sekundowego, a drugiego dwuskładnikowego epoksydowego
(polecam oba kleje firmy Technicqll bardzo dobrze się sprawdzają)
-dokładnie wymierzyć skos i odległość magnes-magnes aby nie robić podwójnej roboty
- jako przyrząd do niesfornych magnesów użyć np. metalowych opasek zaciskowych (skręcanych śrubką o większej średnicy)
-zamalować magnesy cienką warstwą farby (ja używam sprayu)
- przy większych konstrukcjach( w małych też można) zastosować matę oraz zalać żywica i przeszlifować lub przetoczyć. (ja tego sposobu nie stosuje i nie zdarzyło się żeby coś zerwało)
Uszkodzenie powłoki magnesu
NIE dyskwalifikuje go i można go z powodzenie naklejać! Nie raz zdarzało się że magnesy miały za duży badź za mały skos i trzeba było na nowo przyklejać nie słyszałem żeby ktoś za każdym razem kupował nowy zestaw magnesów:)
Korozja czy utlenianie nie grozi z racji kleju który odcina wilgoć i powietrze.
Jedyny sposób na ?zamordowanie? magnesu to bardzo wysoka temp.
Jedyny minus klejenia magnesów to poszczypane, poklejone i bolące paluszki;)
Czy kolega bpk widział kiedyś silnik od pralki z taką prądniczką tacho? (właśnie o takim mówiłem z racji podobieństa silnika ze zdjęcia kolegi Mariusza)
Przy 520 obr/min napięcie na tacho wynosiło 2v, 350rpm 1,36V, 235rpm 0,95V -takie miałem wyniki
Oto tabelka od kolegi Jesiotr1 z innego forum ( mam nadzieje że nie bedzie zły:)