Strona 2 z 34

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 08.11.2010, 18:42
przez Mariusz
Dziękuję za odpowiedź.
Trzeba tylko jeszcze obliczyć jaki kąt ma to być i nanieść na wirnik-tylko jak?

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 09.11.2010, 11:44
przez Maciek
Jak to zrobić? Wystarczy zmierzyć x i go przenieść na wirnik trzeba tylko pamiętać o białej lini.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 09.11.2010, 16:32
przez Mariusz
A jakie mają być przerwy?
Cały wirnik po stoczeniu ma obwód 27,4cm i minus16 bo 16 magnesów po 1cm to jest 11,4/16 bo tyle ma być przerw między magnesami a więc 0,7125cm czyli tyle miałbym zostawić przerwy? Jeśli źle to liczę to proszę napisać jak ma być prawidłowo.
A najlepiej jest narysować sobie czymś na wirniku linie jak mają być magnesy?

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 09.11.2010, 17:09
przez Maciek
Zrób sobie co najmniej jedną linie startową (mozesz przykleic plastikowa listewke) i od tego miejsca startujesz z klejeniem magnesów.

Przerwy między magnesami (biegunami) muszą być identyczne ale to chyba jasne:)

Proponuje od wspomnianej "lini startowej" przykleić magnesy do wirnika bez uzycia kleju i sprawdzić co wyjdzie, ale wcześniej dopasować dystanse między magnesy ja używałem pocietej na paski karty chipowej:) akurat jej grubość była dla mnie odpowiednia ( późjniej je odrywasz i uzupełniasz dwuskładnikowym klejem).

Ważne jest, aby dokładnie sprawdzić wszystko na sucho bo obliczenia obliczeniami licho nie śpi, a magnes wiadomo nie zawsze układa się tak jak tego dokładnie chcemy. Jak już bedą przyklejone bieguny (15) a 16 okazuje się ,że już się nie zmieści to cała robota na marne i trzeba od początku, więc lepiej dwa razy sprawdzić i raz kleić niż raz sprawdzić i dwa razy kleić;)

Powodzenia jak już zapodasz magnesy na wirnik pochwal się!

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 09.11.2010, 17:30
przez Mariusz
No to teraz z niecierpliwością czekam na magnesy i do działania.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 10.11.2010, 16:07
przez Mariusz
Magnesy doszły-w jedne dzień i już się przekonałem o ich mocy więc teraz wiem jak to ciężko będzie je nakleić.
Sorry, że wstawiam link do allegro ale mam pytanie: U mnie jest dostępny za 14zł taki klej: http://allegro.pl/bezbarwny-klej-epoxy- ... 55649.html i czy on się nada i wystarczy? Niestety zastosuję tylko jeden klej. Mogę użyć również poxipol coś w tym stylu: http://allegro.pl/poxipol-laczy-w-10-mi ... 32077.html
Są również takie które wyglądają jak plastelina - dwuskładnikowy i trzeba wymierzać i potem lepić (kiedyś sklejałem pralkę czymś podobnym)

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 10.11.2010, 19:29
przez Maciek
Przeczytaj sobie post:
Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.
przez Maciek ? 18.10.2010, 20:32

Tam wszystko jest opisane co i jakim klejem.
Odradzam klejenie wyłącznie dwuskładnikowym klejem policz sobie 10min. x ilość magnesów. Nawet jedna minuta to za długo zresztą możesz wypróbować ciekaw jestem ile wytrzymasz :lol:
Najpierw szybki klej dla ustabilizowania magnesow a później dopiero do wypełnienia luk dwuskładnikowy (zdecydowanie ten pierwszy lepszy i w wersji standard)
Masz już wszystkie potrzebne informacje reszta w twoich rękach!

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 10.11.2010, 19:42
przez Mariusz
Mi się nie śpieszy więc te 160 minut mógłbym robić.(rozłożyłbym se to nawet na kilka dni jak będzie trzeba).
A z tym jednosekundowym to tak, że naklejam magnes a potem tym dwuskładnikowym tak na około tego magnesu tak?
pisze, że chwyta już w 1min, a suszarka przyśpiesza ten proces.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 10.11.2010, 20:22
przez Maciek
Ja tylko doradzam nie musisz sie stosować, ale pamietaj jedno palce się męczą szybciej niż Ci sie wydaje.
Napisałeś 160 min to oznacza że masz 16 magnesów? jaki jest ich wymiar?

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 10.11.2010, 21:00
przez kukoczq
Szkoda że nie otrzymałem odpowiedzi albo jaskiejś wskazówki odnośnie mojego pytania. Sam zrobie i sie przekonam. Zakupiłem po dwie sztuki magnesów o różnych wymiarach i doświadczalnie będe przyklejał na szybki klej do wirnika.
Najpierw jeden wymiar 30x10x5 na dwa boki cewki "małej" - pomiary napięć. Następnie na dwa boki cewki "dużej" - pomiary. Mała i duża bo znalazłem dwa rodzaje cewek (róznia się ilościa obejmujących złobków).
Analogicznie jw tylko druga para magnegów 25x10x5. Kwestia dobrania odpowiedniego skosu. O wynikach napisze może komuś sie przyda.
pozdrawiam.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 12.11.2010, 10:03
przez Mariusz
16 magnesów MPŁ 40 x 10 x 4 / N38 - magnes neodymowy. Dziś idę po klej.
Klej już kupiony Epoksydowy jedno minutowy.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 12.11.2010, 21:57
przez Mariusz
Magnesy już poklejone. Pisze, że klej uzyskuje całkowitą twardość po 12h więc czekam do jutra.
Jak będzie działać to przedstawię konstrukcję.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 14.11.2010, 13:01
przez Mariusz
Witam
Prądnica zrobiona i teraz pytanie: w jakim celu należy użyć farby sprayu? a może jest to nieobowiązkowość bo prądnica już poskładana i działa dość dobrze. Coś się strona popsuła :(

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 18.11.2010, 11:12
przez Maciek
Troszkę małe te magnesy dlatego interesują mnie efekty :D jeśli chodzi po co stosować farbę ano po to żeby nic się nie utleniało i nie korodowało. Do tego celu może być bezbarwny lakier (2-3 warstwy)

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 18.11.2010, 11:55
przez bpk
gratulacje!

jakie osiągi, napięcia, prądy ?

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 18.11.2010, 22:10
przez Maciek
...i przy jakich obrotach lub wietrze ;)

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 19.11.2010, 20:28
przez Mariusz
Niestety nie miałem jeszcze okazji sprawdzić osiągów i obrotów. Z obrotami nie mam pomysłu jak je zmierzyć a co do napięcie to aktualnie coś mi się multimetr popsuł i jest w stanie szukania przyczyny.Na razie miałem tylko okazję podłączyć żarówkę 25W, 60W i świetlówkę energooszczędną. Wszystko działało z tym tak jak należy.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 20.11.2010, 18:06
przez Mariusz
Przy żarówce 25W mam 300V (mam nadzieję, że się nie spali) Jak dam jakąś 200W to mam 230V.

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 20.11.2010, 20:35
przez bpk
jeśli ta żarówka 200W była na 230V to osiągnąłeś te 200W, czyli wielki sukces !

pytanie przy jakich obrotach ?
i na którym uzwojeniu (zasadnicze czy wirowania)

gratulacje!

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

PostNapisane: 20.11.2010, 22:39
przez Mariusz
Mam zrobiony napęd z roweru i niestety nie umiem określić jakie obroty :( prądnica przeszła dziś test wytrzymałości. Akurat niedawno była awaria i ponad godzinę nie był prądu. Tą godzinę siedziałem na rowerze rozświetlając pokój a sąsiedzi się dziwili skąd mam prąd.
Uzwojenie zasadnicze oczywiście.