Prądnica z silnika 15-20KW

Budowa prądnicy domowym sposobem

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez klistron » 18.12.2012, 19:42

Ten silnik 0.7kW też da obraz o prądnicy. Trochę czuje się nieswojo, bo ja sprowokowałem temat, a Ty wchodzisz w dodatkowe koszty.
Ten opór indukcyjny też powinien być znikomy, bo cewki nie mają przesadzonej ilości zwojów. Zależy on od indukcyjności uzwojenia i częstotliwości. XL =2*Pi*f*L
Ostatnio edytowano 23.09.2013, 16:41 przez klistron, łącznie edytowano 1 raz
klistron
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22.08.2008, 0:35

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 18.12.2012, 21:05

Set,robisz to tylko po to aby przetestować swoją prądnicę?.
Bo to moim zdaniem spora przesada,reduktor i skrzynia od BMW i potem całe bmw?.
W jakich kosztach chcesz się zmieścić z ta prądnicą?,wystarczy zwykły licznik obrotów,nawet taki wymontowany ze starego magnetofonu i nie ma możliwości że oszuka.Obojętnie czy napięcie w sieci będzie odpowiednie czy niższe,to i tak pokaże obroty w jednej minucie.Panowie trochę rozsądku. :lol:
Pozdrawiam.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 18.12.2012, 22:09

Zmierzyć obroty to nie problem, problem jest w napędzeniu prądnicy. Chociaż teraz jest już nawinięta więc musztarda po obiedzie
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 18.12.2012, 22:57

Jest nawinięta i jest świetna,problem w napędzie?. Przekładnia powinna być bo śmigło ma sporą średnicę,masz przekładnię więc ją zamontuj i sprawdź z jaką siłą trzeba tym zakręcić aby uzyskać odpowiednią moc i napięcie ładowania,np przez długą korbę.
A najlepiej załóż to co masz na maszt i przetestuj,wtedy będzie wiadomo co i jak bo tego nie da się ot tak wyliczyć.
Moim skromnym zdaniem.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 19.12.2012, 0:06

Zamontuję na maszt ale bez przekładni i zobaczę co będzie, jak będzie źle to zamontuję przekładnię lub zrobię inną prądnicą a tą sprzedam.Przypuszczam że na jednej prądnicy się nie skończy więc stanowisko do pomiarów by się przydało.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 20.12.2012, 19:18

Widziałem dzisiaj na złomie fajny stojan ale był opalony w ognisku oglądałem go i w sumie jest w kupie myślicie że mu to zaszkodziło ?
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 20.12.2012, 21:15

Zaszkodziło.
Set,robisz to na sprzedasz czy dla siebie,bo jak na razie to nie widzę twojej konstrukcji od podstaw na maszcie?.
Nic w tym złego,ale powinieneś o tym poinformować.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 20.12.2012, 21:37

Szkoda że zaszkodziło 72 żłobki średnica wewnątrz tak około 350 mm fajna by wyszła prądnica a właściwie ze trzy by wyszły
Robię wszystko dla siebie na pewno będzie zmontowane na maszt uruchomione, ale nie wykluczone że sprzedam całość jeżeli ktoś by dobrze chciał zapłacić.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 20.12.2012, 21:41

Zrobisz jak uważasz,twoja prądnica. :(
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez Mariusz » 20.12.2012, 23:52

set napisał(a):Widziałem dzisiaj na złomie fajny stojan ale był opalony w ognisku oglądałem go i w sumie jest w kupie myślicie że mu to zaszkodziło ?


Stojan nie jest wykonany z jednej bryły, lecz pakietu blach odizolowanych od siebie w celu uniknięcia prądów wirowych. Opalanie mogło uszkodzić izolacje pomiędzy blachami.
Mariusz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 28.03.2010, 0:31

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 21.12.2012, 0:38

TOMMASZ napisał(a):Zrobisz jak uważasz,twoja prądnica. :(

Tomek temat sprzedaży jest daleki, jeżeli kiedykolwiek sprzedam całą elektrownię lub prądnicę czy śmigło to tylko z zamiarem zrobienia czegoś lepszego inna opcja nie wchodzi w grę.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 21.12.2012, 7:32

Sprzedać to nic złego,tylko szkoda tej prądnicy bo to nie jest zwykły kawał metalu,wypróbuj ją chociaż na maszcie zanim zabierzesz się za następną. :)
Ja prawdopodobnie będę robił jeszcze jedną prądnicę,ale na razie nie mam dawcy i szukam na złomach.Będę nawijał tak jak Bumcyś nawinął swoją,czyli w taki sposób jak nawijane są alternatory.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 21.12.2012, 9:56

Prądnica jest już zamontowana na głowicy jak dobrze pójdzie ta na jutro będę miał oś obrotu do ogona na tulejach z brązu i łożysku oporowym.Chcąc zrobić następną to trzeba mieć jakieś dane z tej prądnicy.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 17.09.2013, 20:08

Dzisiaj robiłem test prądnicy w tokarce
Wygląda to tak: (napięcie mierzone po mostku prostowniczym)
77 obr napięcie jałowe 58V, spada do 38V przy natężeniu 17A
77 obr napięcie jałowe 58V, spada do 30V przy natężeniu 26A
100 obr napięcie jałowe 75V, spada do 36V przy natężeniu 33A
Po podłączeniu obciążenia obroty spadają (przy 17A o około 10. Przy wyższym natężeniu nie mierzyłem ale słychać wyraźnie że tokarka zwalnia)
Spadek napięcia wydaje mi się dosyć duży jak na drut 4mm kw kable grube diody się nie grzeją, jak myślicie ?
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez klistron » 21.09.2013, 0:11

Set
Ładnie – osiągi napięciowe przy małych obrotach bardzo dobre, a i amperaże solidne. Do oceny spadku SEM trzeba uwzględnić spadek obrotów pod obciążeniem. Przy 67 obr/min masz SEM 50,47V które obciążając 17 amperami, spada do 38V odbierając moc 646W. Strata w stojanie, mostku trzyfazowym i przyłączu to 212W stad łącznie śmigło musiało by "wcisnąć" w prądnicę nieznacznie ponad 858W do powyższego osiągu. Strata w stojanie spadnie przy współpracy z 48 wlotowymi akumulatorami.
Ostatnio edytowano 21.09.2013, 10:14 przez klistron, łącznie edytowano 1 raz
klistron
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22.08.2008, 0:35

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 21.09.2013, 8:20

W pierwszej chwili trochę się zmartwiłem że spadek jest tak duży ale przy około 100 obr/min mam prawie 1,2 Kw więc chyba nie jest źle.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez klistron » 21.09.2013, 10:03

Ta moc 1,188kW jest dużo wcześniej niż przy 100 obr/min, bo obciążając prądnicę 33 amperami obroty musiały spaść w dół. Znając je można by dużo więcej powiedzieć o prądnicy. Przy 100 obrotach ta prądnica ma znacznie wyższą moc niż te 1,2 kW. Jest wiec bardzo dobrze.
klistron
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22.08.2008, 0:35

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez klistron » 09.11.2013, 0:04

Test obciążeniowy jednej fazy na napięciu zmiennym, pokazał by ile traci się na Twoim mostku prostowniczym.
klistron
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22.08.2008, 0:35

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 09.11.2013, 9:55

Już niedługo idzie do montażu bo wszystko prawie gotowe więc reszta pomiarów na realu.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez klistron » 10.11.2013, 12:03

Trzymam kciuki za powodzenie w praktyczny próbach.
klistron
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22.08.2008, 0:35

Poprzednia strona

Powrót do Prądnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron