Np :
Kolega klistron temat Wiatrak 1Kw z silnika 3Kw Szje :
Uzyskane napięcie przez prądnicę np.: z 12 ma biegunami magnetycznymi, nie zależy od ilości cewek a od łącznej ilości zwojów w fazie.
Kol. Bumcyś przyznasz że ilość zwojów w Twojej prądnicy w dwunastu pół cewkach byłaby taka sama jak w sześciu pełnych cewkach dla jednej fazy, bo o tym decyduje pojemność żłobka. Twój majstersztyk z pół cewkami różnych faz w jednym żłobku, poprawił sprawność prądnicy. Mniej miedzi przy 12 pół cewkach niż przy pełnych sześciu, a tym samym mniejszy opór stąd mniejsza strata w stojanie
Mowi o 6 pełnych cewkach lub 2 "pół cewkach"
1 nie ma takiego czegoś jak "poł CEWKI !! "
2 pisze że ilość zwojow jest taka sama przy 12 i 6 : TAK .
3 Mniej miedzi w 12 cewkach ??? Jakim cudem przecież 6=12 ... To jest dalej to samo ! opor jest identyczny !.
Temat : pradnica z silnika 1.5Kw 380V -1410 OBR:
Waldemar Pachoł napisał(a):Panowie, proponuję przewinąć tak:
2x mniej zwoi w cewce, ale rekompensuje to 2x więcej cewek i 2x większa prędkość omiatania.
edit: Omiatania = obrotowa. (uściślenie wypowiedzi)
Dalej to samo ... Ale tu jeszcze dochodzi prędkosć omiatania 2 razy większa ? Ciekawe ... nie ma ŻADNEJ większej prędkosci omiatania ! Jest dalej taka sama.
Waldek też kiedyś zadał pytanie :
To ja ten kij wyjmę i zapytam (retorycznie) jak myślicie? Dlaczego tak właśnie nawija się uzwojenia w alternatorach?
Widać że nie przezwajałeś żadnego silnika... Odpowiedź jest prosta dlaczego robią 12 cewek na faze przy 36 złobkach...
Lepsze wykożystanie żłobka i mniejsza grubość cewki ( sa po prostu cieńsze i 2 i 3 faza maja spokojnie miejsce )
Acha jesli ktoś mysli że uzwojenie faliste ( jak w alternatorach ) jest mniej stratne bo nie ma jedego boku to też jest w błędzie...