Strona 7 z 7

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 12.03.2016, 20:13
przez bobo
a więc powinno to wyglądać tak jak na zdjęciu stojana z uzwojeniem?


DLACZEGO???

JAKA POWINNA BYĆ SZEROKOŚĆ BIEGUNÓW MAGNETYCZNYCH ???

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 14.03.2016, 21:22
przez bobo
Panowie a jakie proponujecie magnesy do zakupienia N45 czy N50??

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 14.03.2016, 22:17
przez Juriii
Kur.. , a po cholerę pytasz w kilku wątkach naraz? Skoncentruj się na jednym , i nie zaśmiecaj forum. Weź chłopie i poczytaj trochę wątki to się wszystkiego dowiesz!!! Rozumiem że się trochę nie chce, ale przecież pytasz o rzeczy które są dokładnie opisane. A co do magnesów to N50. Czym mocniejsze tym lepsze.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 20:44
przez Brus78
Jurii oczywiście czym mocniejsze tym lepsze ,ale w razie źle dobranego skosu dużo lepsze zaczepy :shock:
Co do mocnych magnesów .Jest jeszce sprawa ich klejenia. podobno N52 bardzo ciężko się klei bo się często odrywają.
Ja na pierwszą prodnicę proponowałbym N38 ale ze sprawdzonego źródła.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 21:30
przez bobo
w necie na tej stronie http://maciejrz.republika.pl/magnesnica.html przeczytałem odnośnie skosów magnesów a ich szerokości - RYS. 10 NALEŻY PATRZEĆ NA MAGNES KOLORU ŻÓŁTEGO . Wkońcu jak to jest z tym skosem czy wg. tej strony ??? Bo na innej części forum TOMMASZ napisał na całym,ale to całym forum grzmi,DWA ZĘBY I JEDEN ŻŁOBEK .

TO JAK TO MA WKOŃCU BYĆ WYKONANE!!!

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 21:52
przez Juriii
Jak wiadomo magnes najbardziej przyciąga w swojej osi(wzdłuż magnesu, zobacz jak magnes przykleja sie do srubowkręta), dlatego trzeba go tak przykleić aby przy przechodzeniu nad zębami stojana w momencie gdy oś magnesu z jednej strony magnesu schodzi z zęba to z drugiej strony powinna nachodzić na następny ząb , i tak w kółko

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 22:30
przez set
Też tak bym powiedział. Wychodzi że będzie to jeden nabiegunnik i jeden żłobek.
Skłaniam się do tego że zadziała to gdy biegun będzie składał się z jednego magnesu a nie z dwóch czy trzech.Druga sprawa to klejenie, niewielka odchyłka i pojawi moment zaczepowy.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 22:35
przez Juriii
Na pewno na jednym zadziała, bo u mnie tak zrobiłem i praktycznie brak zaczepów. Może i z 2-ma zadziała, tylko oba musiały by być przyklejone idealnie w jednej osi.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 22:38
przez set
Juriii wychodzi że będzie to jeden nabiegunnik i jeden żłobek.Mam rację ?

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 15.03.2016, 22:52
przez Juriii
No tak. Czyli jak ż jednej strony magnes schodzi z nabiegunnika to na drugim końcu powinien nachodzić(mówimy o tym samym boku magnesu). A jeśli magnes będzie szerszy,to i tak to niczego nie zmienia bo trzeba zachować tą zasadę, najwyżej będzie pokrywał więcej niż 2 nabiegunniki.

ZDJĘCIE 2PNG.png

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 16.03.2016, 0:26
przez Szympik188
Ja tam jestem za tym aby wkleić jeden a najlepiej dwa bieguny N i S złożyć wszystko do kupy i zakręcić jeśli wyczuwa się choć by niewieki zaczep to zerwać i kleić inny skos. Ostatnio męczyłem się własnie w ten sposób, ale trafiłem w ten właśiwy skos i wcale nie był to ani jeden ząb i żłobek ani dwa zęby i żłobek , choć jest bliżej tego drugiego, poprostu trzeba doświadczalnie potraktować każdy przypadek

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 16.03.2016, 17:30
przez bobo
Szympik188 napisał(a):wcale nie był to ani jeden ząb i żłobek ani dwa zęby i żłobek , choć jest bliżej tego drugiego

a więc należało by to najlepiej wykonać na dwa zęby i żłobek, a może dwa zęby i poł żłobka. dobry pomysł z tym doswiadczalnym skosem.
Jaka powinna być szerokość nabiegunnika przy silniku 48 żlobków czy może taka aby mieścił się między bokami cewki 1 fazy.


Chciałbym się upewnić odnośnie magnesów a więc:

- magnesy jak najmocniejsze np. N45 lub N50
- skos to 2 zęby i 1 żłobek - przykleić jeden ewentualnie dwa nabiegunniki i sprawdzić czy nie ma zaczepów
- szerokość nabiegunnika to 2 zęby i 1 żłobek ???
- grubość ok 5mm lub więcej (im grubszy tym większe pole magnetyczne wytważa)
- przerwa pomiędzy magnesami to obwód stoczonego wirnika o grubość magnesów odjąć suma szerokości 16 nabiegunników przy 48żłobkach pozostałą część obwodu dzielimy przez 16 i mamy odstępy pomiędzy magnesami
- szczelina powietrzna pomiędzy magnesami a stojanem jak najmniejsza
- wirnik z ponaklejanymi magnesami najlepiej zeszlifować papierem ściernym na desce i ewentualnie polewać wodą aby nadmiernie nie podgrzać magnesów
- później pomalować farbą antykorozyjną

a teraz odnośnie uzwojenia
- najlepiej drut w podwójnym lakierze
- ilość zwoi to 40
- grubość - jak najgrubszy umożliwi to przepływ większej wartości prądu elektrycznego
- cewki powinny być połączone koniec jednej cewki z początkiem kolejnej cewki itd. (napięcia w cewkach danej fazy powinny się dodawać)

prawidłowość połączenia można wykonać w taki sposób że do początku i do końca danej fazy podłączamy napięcie stałe np 12V i przesuwając ręką po obwodzie wewnętrznym stojana magnes powinien być nad cewkami tejże fazy odpychany lub przyciągany - należy pamiętać o tym aby sprawdzać tym samum biegunem


BARDZO PROSZĘ O POPRAWKĘ JEŚLI COŚ ŹLE NAPISAŁEM

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 17.03.2016, 0:01
przez set
Magnesy wiadomo mocniejsze to lepsze.
Skos doświadczalnie im mniejszy tym lepsze osiągi prądnicy.
Nazewnictwo złe, nabiegunnik to część stojana zwana potocznie zębem .
Zapewne chodzi ci o biegun magnetyczny na wirniku jeśli tak to wystarczy taki o szerokości dwóch nabiegunników (zębów) i żłobka.
Grubość minimum 5mm.
Ja po naklejeniu magnesów i zalaniu żywicą toczyłem wirnik.
Uzwojenie: cewka testowa doświadczalnie, napięcie końcowe DC wyższe o około 2,4 względem napięcia jednej fazy.
Ogólnie wszystko już było wystarczy poszukać.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 17.03.2016, 0:10
przez Szympik188
Bobo szerokość bieguna magnetycznego powinna wynosić tyle co dwa zęby i żłobek i wtedy rzeczywiście możesz kleić jak podpowiadają koledzy set i juriii bo tylko wtedy magnes zmieści się idealnie w oku cewki (skos jeden ząb i żłobek) magnes nie zachodzi na cewkę kolejnej fazy i wtedy można zachować najlepsze parametry napięcia i zarazem łagodny rozruch. Jednak nie zgodzę się z tym, że szerokość bieguna niczego nie zmienia. W przypadku szerszego bieguna magnes zaczyna łapać kolejny ząb czerwona linia

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 17.03.2016, 7:46
przez bobo
ok czyli szerokość magnesu dwa zęby i żłobek, skos jeden ząb i żłobek

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 17.03.2016, 8:30
przez set
Kiedyś robiłem próby z szerokością bieguna.Najpierw zrobiłem biegun o szerokości dwóch zębów zrobiłem pomiary a później poszerzyłem biegun żeby obejmował trzy zęby. Wyniki pomiarów były prawie identyczne, więc szerszy biegun nic nie daje poza odchudzeniem portfela.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 17.03.2016, 17:37
przez Brus78
Set ja natomiast mam całkowicie inne doświadczenie.
Jak pewnie pamiętacie robiłem bardzo dużo testów budujac moja prądnicę.
Pamietam ,że naklejając magnesy wklejałem je paskami . każdy z biegunów ma 6 magnesów . ja wklejałem pierwsze 3 na długość.
Pamiętam nawet ,że nazywalismy to półbiegunami.półbieguny miały 15mm pełny biegun 30mm szerokości.
Napiecie było prawie o połowę niższe niż przy półbiegunach.
Dla zainteresowanych to strona 5 i 6 mojego tematu o pradnicy z silnika 5,5kw

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 30.03.2016, 7:55
przez set
Jaką moc można wyciągnąć z potrójnego pralkowca 36 żłobków wirnik o długości 80mm przy 370 obr min ?.

Re: Prądnica 24V z silnika od pralki

PostNapisane: 26.06.2016, 20:58
przez mini87
.