prądnica 24żłobki

Budowa prądnicy domowym sposobem

prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 30.05.2016, 21:15

Witam mam taki mały silnik 400W jest fajny z tego względu że ma dużo różnych mocowań, długość wirnika w części roboczej około 10 cm, jakiej mocy mogę się spodziewać z tego urządzenia i czy gra warta jest zachodu gdzie ładowane mają być ze dwa akumulatory i one zasilają trzy żarówki Led o poborze prądu 0,5 A
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez Juriii » 05.06.2016, 8:39

Powiem tak, ja przerobiłem 24 żłobkowca który miał 500W, i stojan miał 60mm długości. Nawinąłem drutem 0,8mm. Średnio byłem zadowolony. Prądnica potrzebowała 200obr/min żeby zacząć ładować aku 24V. Kręciło nią śmigło o średnicy 2m, Startowała z ładowaniem przy 5m/s. Lepiej poszukaj jakiegoś 36 żłobkowca.
Juriii
 
Posty: 529
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 05.06.2016, 9:51

Kurczę właśnie nie chcę sie rozczarować, wcześniej zrobiłem trzy amerykanki i dopiero przy rej trzeciej byłem w miarę zadowolony. Tutaj mam wirnik dokładnie 9,5 cm chyba zaryzykuję bo i tak nie mam innego silnika jako dawcy
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez Szympik188 » 05.06.2016, 11:59

Popieram kolege juriii, jeśli on miał mocniejszy silnik i mówi że nie był zadowolony to bym go posłuchał. Całe forum odradza schodzić poniżej 36żłobków. Jeśli twój wirnik ma 9,5cm długość to musi mieć bardzo małą średnice... jak nie chcesz się znowu rozczarować to lepiej zrób prądnice z silnika któtego już ktoś przerabiał. Jaką chcesz uzyskać moc?
Szympik188
 
Posty: 175
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 05.06.2016, 15:02

200 do 300W to max jaka mnie interesuje na tą chwile
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez Juriii » 05.06.2016, 15:56

200W to moja mi dawała przy super dużych wiatrach. Na co dzień to groszowe waty były. Szukaj czegoś lepszego. Zrób z silnika od pralki. Tez za bardzo mi się nie podobał ten pomysł, ale teraz jestem zadowolony. Polecam
Juriii
 
Posty: 529
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez Szympik188 » 05.06.2016, 17:52

Jeśli 300w to najprostszy silnik od automatu, ale najlepiej te 48 lub 54żłobkowe najczęściej spotykane te pierwsze na każdym złomie za 20/30zł kupisz. Jednak jeśli w myślach gdzieś maży ci się większa moc, a jest tak napewno :D to kup najepiej dwa takie same silniki ale muszą być identyczne! I wpakuj w jedną obudowę conajmniej 8-9cm stojana i wirnika tak żeby można było swobodnie zamknąć dekle. I masz lekką i mocną prądnice.
Szympik188
 
Posty: 175
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 05.06.2016, 23:11

Jest silnik od pralki 36 żłobków tylko szerokość wirnika jedynie około 4 cm
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez Szympik188 » 06.06.2016, 1:13

Stanowczo za krótki poniżej 5cm nie opłaca się wogóle robić no chyba że dla zabawy.
Szympik188
 
Posty: 175
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 06.06.2016, 5:56

Dzieki serdeczne za pomoc i oszczędzony czas - szukam czegoś odpowiedniego co będzie zgodne z waszymi wytycznymi
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 06.06.2016, 20:59

Znalazłem silnik 36 żłobków lekki bo obudowa z aluminium długość wynika 8cm miał 750W, oś wirnika dość gruba jak na moje oko fi 25mm no i eleganckie uchwyty do montażu - mam nadzieję że się nada
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez Juriii » 07.06.2016, 5:03

No już coś fajnego. Brać sie za przeróbe.
Juriii
 
Posty: 529
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 08.06.2016, 17:36

Wirnik poszedł do toczenia teraz planuje przewijanie stojanu
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 20.06.2016, 22:24

Wiec tak wirnik juz prawie gotowy magnesy się kleją, teraz przyszła pora na cewki i mam pytanie zostało mi z poprzednich eksperymentów ponad 1,5 kg drutu o średnicy 0,6 mm wiem że do ładowania akumulatorów na 12V to za mała średnica, ale jak bym zrobił na 24V lub 36V to jest opcja że da rade?
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez logos » 28.06.2016, 9:23

.
Ostatnio edytowano 28.06.2016, 17:50 przez Waldemar Pachoł, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Banujemy seospamerów i edytujemy ich posty.
logos
 
Posty: 1
Dołączył(a): 28.06.2016, 9:06

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez kazakowy » 06.07.2016, 18:26

400w to słaba moc chyba że sie nie znam na wiatrakach ... :)

/edit: masz rację. Nie znasz się. WP
Ostatnio edytowano 07.07.2016, 6:13 przez Waldemar Pachoł, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Banujemy seospamerów i edytujemy ich posty.
kazakowy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 06.07.2016, 17:49

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez TOMMASZ » 06.07.2016, 19:39

nowoa napisał(a):Wiec tak wirnik juz prawie gotowy magnesy się kleją, teraz przyszła pora na cewki i mam pytanie zostało mi z poprzednich eksperymentów ponad 1,5 kg drutu o średnicy 0,6 mm wiem że do ładowania akumulatorów na 12V to za mała średnica, ale jak bym zrobił na 24V lub 36V to jest opcja że da rade?

Kolego,zadajesz dziwnie pytania,nikt ci nie odpowie czy wystarczy drutu bo nikt nie wie jak pojemne są żłobki.A wystarczy nawinąć jedną cewkę i upchnąć do pełna a potem ją zważyć.No i nawiń podwójnie drutem 0.6 bo to raczej za mała średnica.

kazakowy napisał(a):400w to słaba moc chyba że sie nie znam na wiatrakach ... :)


A tu spamer który jak sam stwierdził,kompletnie się nie zna. :lol:
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 973
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 06.07.2016, 22:49

Dzieki za odpowiedz ale ja nigdzie nie zadawałem takiego pytania jedynie pytałem o średnicę
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez TOMMASZ » 07.07.2016, 23:36

nowoa napisał(a):Dzieki za odpowiedz ale ja nigdzie nie zadawałem takiego pytania jedynie pytałem o średnicę

Owszem Kolego,zadałeś takie pytanie tylko edytowałeś post z którego umieściłem cytat. :roll:
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 973
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: prądnica 24żłobki

Postprzez nowoa » 08.07.2016, 6:12

No nie nic nie edytowałem w moim poście i kropka źle coś przeczytałeś lub zrozumiałeś i z resztą nie ważne
Energia odnawialna i rosyjski boxer to jest to co mnie kręci
nowoa
 
Posty: 54
Dołączył(a): 09.11.2015, 22:46
Lokalizacja: okolice darłowa nad samym morzem

Następna strona

Powrót do Prądnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron