Maciek napisał(a):Oby wytrzymał
TOMMASZ napisał(a):No to właśnie zrobiłem próbę,i prądnica mnie mile zaskoczyła.Podłączyłem w gwiazdę,żarówka samochodowa 60/55W.Podłączona tak aby dwa włókna paliły się jednocześnie,czyli 115W,przy 120obr/min pali się pełnym światłem.Podłączyłem też drugą,czyli cztery włókna jednocześnie 230W i tutaj trzeba kręcić szybciej.Ale tragedii nie ma,bo wychodzi około 210-240obr/nim.
Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za wskazówki i pomoc,oraz cierpliwość.
Mariusz napisał(a):A duży opór czuć przy dwóch żarówkach? Czym to napędzasz -ręcznie czy w inny sposób.
Waldemar Pachoł napisał(a):Panowie, nie wykonujcie testów na pusto. Nie ma się czym chwalić gdy P=0. Producenci samochodów nie podają ile auto pali na postoju.
Waldemar Pachoł napisał(a):Tym obciążeniem nie powinna być żarówka... choć od biedy przejdzie.
Mariusz napisał(a):Waldemar Pachoł napisał(a):Tym obciążeniem nie powinna być żarówka... choć od biedy przejdzie.
Tak, przez swoją nieliniową charakterystykę. Dobrze jest zastosować jakiś rezystor większej mocy lub nawet kilka.
Waldemar Pachoł napisał(a):dobsky: Można i będzie to współpracować, jednak akumulator w UPS ma malusieńką pojemność. Tu przeczytaj o magazynowaniu energii: http://mala-elektrownia.ovh.org/elektronika.php
Waldemar Pachoł napisał(a):Zawsze pod obciążeniem i najlepiej przy znanej prędkości obrotowej - wtedy jesteś w stanie ustalić co może prądnica.
Tym obciążeniem nie powinna być żarówka... choć od biedy przejdzie.
W powyższym przykładnie nie przekraczać napięcia 100V.
Waldemar Pachoł napisał(a):TOMMASZ: Niestety nie.
Należałoby wykonać testy przy aku 12, 24 i 48V przy w miarę stałych i określonych obrotach. Wtedy dopasujesz natężenia do zastosowanego drutu. Przepinaj multimetr by poznać V i A.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości