Szympik188 napisał(a):wcale nie był to ani jeden ząb i żłobek ani dwa zęby i żłobek , choć jest bliżej tego drugiego
a więc należało by to najlepiej wykonać na dwa zęby i żłobek, a może dwa zęby i poł żłobka. dobry pomysł z tym doswiadczalnym skosem.
Jaka powinna być szerokość nabiegunnika przy silniku 48 żlobków czy może taka aby mieścił się między bokami cewki 1 fazy.
Chciałbym się upewnić odnośnie magnesów a więc:- magnesy jak najmocniejsze np. N45 lub N50
- skos to 2 zęby i 1 żłobek - przykleić jeden ewentualnie dwa nabiegunniki i sprawdzić czy nie ma zaczepów
- szerokość nabiegunnika to 2 zęby i 1 żłobek ???
- grubość ok 5mm lub więcej (im grubszy tym większe pole magnetyczne wytważa)
- przerwa pomiędzy magnesami to obwód stoczonego wirnika o grubość magnesów odjąć suma szerokości 16 nabiegunników przy 48żłobkach pozostałą część obwodu dzielimy przez 16 i mamy odstępy pomiędzy magnesami
- szczelina powietrzna pomiędzy magnesami a stojanem jak najmniejsza
- wirnik z ponaklejanymi magnesami najlepiej zeszlifować papierem ściernym na desce i ewentualnie polewać wodą aby nadmiernie nie podgrzać magnesów
- później pomalować farbą antykorozyjną
a teraz odnośnie uzwojenia- najlepiej drut w podwójnym lakierze
- ilość zwoi to 40
- grubość - jak najgrubszy umożliwi to przepływ większej wartości prądu elektrycznego
- cewki powinny być połączone koniec jednej cewki z początkiem kolejnej cewki itd. (napięcia w cewkach danej fazy powinny się dodawać)
prawidłowość połączenia można wykonać w taki sposób że do początku i do końca danej fazy podłączamy napięcie stałe np 12V i przesuwając ręką po obwodzie wewnętrznym stojana magnes powinien być nad cewkami tejże fazy odpychany lub przyciągany - należy pamiętać o tym aby sprawdzać tym samum biegunem BARDZO PROSZĘ O POPRAWKĘ JEŚLI COŚ ŹLE NAPISAŁEM