Ja myślę ,że podszedłbym do tego od strony śmigła.
Jeśli gość ma śmigło a jest to 5 łopatowe do zrobiłbym test na jakie faktycznie obroty mogę liczyć.
Co do momentu to racja .Mi sie też wydaje ,że jakaś przekładnia byłaby wskazana . Pamiętam ,że kolega Set miał fajną.. chyba 2,4 :1 jeśli się nie mylę.
Mam też inny pomysł . Powiedzmy ,że twój silnik jest na 400v (międzyfazowe)
Idąc tokiem rozumowania ... 230v na fazę x 2,4 da nam 550v . czyli teoretycznie twój silnik jako prądnica przy 1400obr miałby po mostku 550V.
teraz podzielmy to np na 10 .... przy 140obr twój silnik (teoretycznie ) da 55V.
Ja myślę ,że mógłbyś spróbować przerobić sam wirnik bez zmiany uzwojenia. . Zrobić test i wtedy dobrać uzwojenie. (wyjać stare policzyć ilość drutów)
to może się udać ..
Może nawet by się obeszło bez przewijania
Różnego typu historie....