Prądnica z silnika 15-20KW

Budowa prądnicy domowym sposobem

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 20.10.2012, 21:33

set napisał(a):Nie wiem, jak pojadę do przewijacza zrobię kilka cewek testowych i zobaczymy wtedy co będzie
Ile masz zwojów na 1 V w swojej prądnicy ?


Teoretycznie wyłazi 1V na 10 zwojów,ale nie zawsze się sprawdza.W każdym razie mam za dużo woltów a za mało amperów,podczas wichur osiągam 20a ale wtedy hamulec magnetyczny się uruchamia i kicha. Będę modernizował,wstyd się przyznać,ale nie robiłem testów jak ją przewijałem. :oops:
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez Waldemar Pachoł » 20.10.2012, 21:51

TOMMASZ napisał(a):Teoretycznie wyłazi 1V na 10 zwojów

Przy jakich obrotach?
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 20.10.2012, 22:17

Waldemar Pachoł napisał(a):
TOMMASZ napisał(a):Teoretycznie wyłazi 1V na 10 zwojów

Przy jakich obrotach?

Właśnie dla tego to tylko teoria,bo trzeba testów.Wirnik trzeba zrobić i wtedy kombinować Waldku. ;)
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 21.10.2012, 8:36

1V z 10 zwojów to mnie ciekawi.
Załóżmy dwa stojany o takiej samej średnicy ale o jeden dwa razy dłuższy od drugiego Jakie będzie napięcie na jednym i drugim ?, wydaje mi się że dwa razy wyższe bo jest dwa razy dłuższy odcinek aktywny
Ja na pewno zrobię cewki testowe i mam w prądnicy pomiar obrotów.Gdzieś doczytałem że ładowanie powinno zaczynać się przy prędkości wiatru 4 m/s obroty mojego śmigła przy tej prędkości to 76 obr/min x 2,5=190 obr/min, czyli przy takiej prędkości powinno zaczynać się ładowanie czyli jakieś 54 V.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 21.10.2012, 9:01

To działa trochę inaczej,krótki stojan da tyle samo co ten długi ale bez obciążenia. Pod obciążeniem będzie różnica,bo spadek napięcia i prądu będzie znacznie mniejszy na dłuższym stojanie.Taka jest różnica pomiędzy dłuższym odcinkiem aktywnej miedzi na tych samych stojanach o różnych długościach zakładając że obie prądnice zostaną nawinięte tym samym drutem przy tej samej ilości zwojów i będą napędzane tak samo,ta sama ilość obrotów.

W amerykankach nieaktywnej miedzi jest prawie tyle co tej aktywnej,do tego miedz nie ma dobrego chłodzenia.Dlatego ja wolę prądnicę z silników,lepsze chłodzenie,mniej nieaktywnej miedzi przy dłuższym stojanie robi swoje.

Tak ja to widzę.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 21.10.2012, 9:56

No to jest pewna jasność.
A co z początkiem ładowania i co to jest hamulec magnetyczny ?
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 21.10.2012, 13:11

set napisał(a): co to jest hamulec magnetyczny ?


Hehe,właśnie,co to takiego?
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 21.10.2012, 13:50

Hamowanie prądnicą a właściwie jej obciążeniem ?
Od jakiej prędkości wiatru zaczyna ci się ładowanie ?
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 21.10.2012, 14:49

set napisał(a):Hamowanie prądnicą a właściwie jej obciążeniem ?


Dokładnie,tylko znacznie mocniej ją obciążasz.
set napisał(a):Od jakiej prędkości wiatru zaczyna ci się ładowanie ?

Nie wiem dokładnie bo nie mam wiatromierza,ale sobie sprawię.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 22.10.2012, 15:05

Tak mniej więcej od jakiej prędkości wiatru zaczyna ładować.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 22.10.2012, 15:11

set napisał(a):Tak mniej więcej od jakiej prędkości wiatru zaczyna ładować.

Tak około 4m/s,ale głowy nie dam.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 24.10.2012, 14:47

Panowie! pytanie może banalne ale nie znam na nie odpowiedzi:
Załóżmy że mam prądnicę trójfazową połączoną w gwiazdę, napięcie jednej fazy do zera ma 100V a międzyfazowe 173 V (z wzoru ?3*100VAC) więc ile będzie wynosiło napięcie po wyprostowaniu ? wydaje mi się że 173 V pomijając straty prostownika.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez Waldemar Pachoł » 24.10.2012, 15:48

Wartość po wyprostowaniu, za kondensatorem, należy jeszcze przemnożyć o pierwiastek z dwóch.
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 24.10.2012, 20:31

Wartość napięcia międzyfazowego czy wartość jednej fazy od zera ?
Za jakim kondensatorem ? ja mam zwykły mostek prostowniczy bez kondensatora.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez Waldemar Pachoł » 24.10.2012, 21:36

Najlepiej będzie przeprowadzić operację na "żywym organizmie" :)
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 24.10.2012, 21:38

Hehe,akumultory?.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 24.10.2012, 22:36

Nie kumam o co wam chodzi
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez Waldemar Pachoł » 25.10.2012, 11:56

:) Akumulatory nie, gdyż je traktujemy jako obciążenie.

set: Najprościej podłącz wszystko w takiej konfiguracji jak ma być i pomierz. Wiedza praktyczna jest tu bezcenna.
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez set » 25.10.2012, 15:49

Kazałem nawinąć trzy cewki każda z jednej fazy i połączyć w gwiazdę więc będę miał do dyspozycji napięcie z jednej fazy do zera i międzyfazowe.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika 15-20KW

Postprzez TOMMASZ » 26.10.2012, 5:26

Set,jakim drutem są nawinięte te cewki?.

Będę przerabiał silnik 11kv na prądnicę do grzania wody,prądnica ma moto reduktor o przełożeniu 1:32 , śmigło 8m średnicy.
Prędkość śmigła 12obr/min. co daje 384 obr/min. Powiedzmy że będzie to 400 obr/min przy napięciu 3X230V,szerokość bieguna 30mm,długość bieguna 150mm i 12 biegunów.Magnesy mam zamiar wkleić prosto ale nie symetrycznie aby zgubić zaczepy.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prądnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron