przez pispswarren » 11.07.2019, 17:56
Ten rodzaj regulacji jest jednym z prostszych i jest stosowany w silnikach wiatrowych wielopłatowych małej mocy. Zasada działania polega na nadawaniu położenia skośnego turbinie podczas silnych wiatrów. Zmiana położenia powoduje zmniejszenie ilości przepływającego powietrza, dodatkowo wzrastają opory aerodynamiczne, w wyniku czego następuje zmniejszenie prędkości obrotowej wirnika. Zmianę położenia uzyskuje się za pomocą steru bocznego, umieszczonego za kołem łopatkowym równolegle do niego i sztywno połączonym z gondolą. Wzrost prędkości wiatru powoduje powstawanie na sterze siły parcia. Siła ta jest równoważona przez sprężynę naciągową, aż do momentu przekroczenia stanu równowagi ( sił parcia wiatru i naciągu sprężyny), gdy następuje odchylenie steru i zmianę położenia turbiny. Innym sposobem takiej regulacji jest boczne przesunięcie osi obrotu wirnika względem pionowej osi obrotu gondoli. Siła osiowa działająca na przesunięty wirnik powoduje powstanie momentu obrotowego.
Ostatnio edytowano 09.09.2019, 20:30 przez
l.j, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zabronione jest umieszczanie linków niezwiązanych z treścią posta lub tematyką forum. Treści pozycjonujące i reklamowe będą usuwane.