Prądnica z silnika od pralki Polar.

Budowa prądnicy domowym sposobem

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez klistron » 06.08.2013, 22:57

Set po Twoich pomiarach wygląda na to, że z jednej fazy przy 250 obr/min, można uzyskać SEM 32,4VAC. Obciążając ją 6 Omami jedna faza da 116 Wat. Przy 500 obr/min będzie 65VAC i 465Wat na fazie. Wynika z tego że ta prądnica pracowała na niezbyt wolnych obrotach. Konieczne było by ustalenie grubości drutu aby ustalić dopuszczalne amperaże. Obliczona oporność fazy jest w granicach 1.36 Oma. SEM za mostkiem 3 fazowym przy wspomnianych obrotach powinno dochodzić do 80VDC i 159VDC. Uchwycenie natężenia żarówki zapewniło by precyzyjniejsze obliczenia, ale sądzę że i te są wystarczające.
klistron
 
Posty: 552
Dołączył(a): 22.08.2008, 0:35

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Juriii » 03.10.2013, 11:18

Witam Panów Konstroktorów. Mam takie pytanie. Czy tego silnika krokowego http://allegro.pl/wojskowy-silnik-kroko ... 22019.html moge użyć jako prądnicy tachometrycznej? Jakie on może dać napięcie przy 1000obr/min? Miał ktoś z Panów do czynienia z podobnymi silnikami krokowymi?
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Juriii » 29.10.2013, 19:19

Witam kolegów konstruktorów. U was też tak ładnie wczoraj wiało?? :) Niestety, nie obyło sie bez problemów... Zerwało mi całkowicie magnesy z wirnika, co spowodowało idealne wypolerowanie stojana oraz zatrzymanie sie turbiny przy prędkości wiatru około 10m/s, a już nieraz bez problemu się kręciła przy takich wiatrach... Przez cały dzień turbina osiągała swoje maksymalne obroty i waty. Prądnica nawinieta jest drutem 0.6mm. Prądy osiągane przez cały dzień to od 4-6A. Tak więc wygląda na to że prądnica tak sie nagrzała iż żywica dwuskładnikowa którą przyklejone były magnesy(szybka 5-minutowa żywica) poprostu popękał i sie oddzieliła od wirnika i magnesów. Prądnica niestety niema wentylacji... pokrywa gondoli jest szczelnie zamknięta w obawie przed wilgocią. Moje pytanie natomiast dotyczy kleju.
Panowie potrzebny mi jest klej do ponownego przyklejenia magnesów, najlepiej odporny na wyzsze temperatury. Co polecacie??? Klej odporny na temperature. Jaki polecacie?
Czy może być taki klej?
http://allegro.pl/klej-auto-weld-cx80-s ... 55919.html
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Juriii » 31.10.2013, 16:30

Panowie odpowiecie mi może na pytanie? Chciałbym dobrze naprawić usterke.
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Waldemar Pachoł » 31.10.2013, 20:22

Jeśli nie ma przekłamań w opisie, to jak najbardziej się nadaje.
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 31.10.2013, 22:04

Do klejenia samych magnesów zawsze,ale to zawsze używam super glue, potem zalewam żywicą epoxydową.
Używam do tego tej zwykłej,nie żadnej szybkiej bo ta żywica tak szybko wiąże że od razu pęka.To samo stanie się gdy dodasz za dużo utwardzacza. Żywica powinna powoli się utwardzać,więc trzeba dodać mało utwardzacza,najlepiej zrobić kilka próbek poprzedniego dnia w różnych proporcjach i sprawdzić twardość i wytrzymałość próbek. Dla wzmocnienia dodaję trochę drobno pociętego włókna szklanego i talku technicznego,trzeba dobrze zmatować wirnik i magnesy gruboziarnistym papierem ściernym i odtłuścić.

Nigdy nic mi się nie odkleiło,mimo że kiedyś zatrzymałem jedną prądnicę na zwarciu na caluśki dzień a wiało wtedy mocno. W rezultacie miałem dwa stopione przewody które zrobiły mi zwarcie dwóch faz między prądnicą a szczotkami na maszcie,po rozklejeniu kabli prądnica pracowała dalej bez problemu.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Juriii » 01.11.2013, 9:58

Dzięki Panowie za odpowiedz. Zaryzykuje ten klej z allegro. Zobaczymy jaki będzie efekt. A wirnik jeszcze ponacinam pomiędzy magnesami dremelem z mini tarczą, aby klej miał sie czego trzymać.
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Waldemar Pachoł » 01.11.2013, 12:37

Ciekawi mnie dlaczego większość korzysta z tego portalu skoro google dostarcza bardziej przyjemnych ofert: http://majsterkowanie.eu/pl_PL/p/Auto-W ... CX-80/9798
Przecież ci co tam (aledrogo) sprzedają płacą prowizję, stąd nie będą mieli "dobrych" cen.
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Juriii » 01.11.2013, 12:48

Zgodze sie z Panem Panie Waldku. Ale akurat tu zbyt dużej różnicy niema, więć "wsio ryba" :)
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 03.11.2013, 13:35

witam wszystkich ;)
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 03.11.2013, 13:40

lepiej odrazu powiem iz jestem rolnikiem i moja pasja to rolnictwo :) lecz chciałbym zrobic taką prądnice z silnika z pralki jak jest opisywane na tym forum niby wszystko proste a jednak juz mam wiele pytan i czy ktos mi pomoże zrealizowac ten plan ;) a pomysł sie wzioł stąd ze u mnie wieje cały rok a jesienią i zima to juz masakra tak wieje i mam dwa stare silniki z pralek i kilka takich na "siłe" i moze uda sie mi zrobic wiatrak z waszą pomocą :)
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 03.11.2013, 14:00

jeden silnik z pralki ma tabliczke znamionowa i pisze 2775/425obr./min./60sekund/45W. ma 36 żłobków szerokosc wirnika 37mm. a szerokosc złobków 30mm. zas drugi silnik z pralki niema zadnych numer nic a nic i jest dwa razy cięższy od tego co wczesniej pisałem ma 54 żłobki ich szerokosc 50mm. zas szerokosc wirnika 55mm obydwa siniki mają srednice wirnika 115mm. który z tych silników byłby lepszy jakie zastosowac magnesy neodymowe i po ile sztuk na dany silnik obydwa są sprawne ale ich pochodzenie jest mi nie znane.z góry dziekuje za odpowiedz a jak ktos chciałby mi pomoc to niech sie odezwie na gg.
pozdrawiam
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 03.11.2013, 20:17

Jeśli już to zdecydowanie ten 54 żłobki,ilość magnesów a raczej biegunów magnetycznych 18.
Według tabeli w załączniku.
Wymiary magnesów trzeba dobrać do długości i średnicy wirnika,biegun może składać się z małych magnesów klejonych obok siebie,nie słabsze niż N38
Załączniki
tabela biegunów.jpg
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 03.11.2013, 21:20

a czy mógłby pan podac przykładowe wymiary magnesów neodymowych na wirnik o srednicy 11.5 cm i szerokosci 5.5 cm ile musiałbym scieniowac wirnik? a czy klejac te magnesy to powinien byc odstęp miedzy nimi nie powinny sie stykac?
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 03.11.2013, 21:47

Nie muszą się stykać,przerwa między nimi nie jest aż tak istotna.Narysuj sobie koło o średnicy wirnika a wewnątrz tego koła drugie,pomniejszone w promieniu o grubość magnesów.
Będzie można rozrysować magnesy o różnej szerokości,i dowiesz się jakie magnesy się zmieszczą.Długość magnesów np. 25mm i 30mm na jeden biegun daje razem 5.5cm.

Wirnik toczysz na grubość magnesów które kupujesz,ale zanim to zrobisz zamów magnesy o odpowiednich wymiarach aby nie okazało się że nie ma magnesów o takiej grubości.W większości przypadków to 5mm.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 03.11.2013, 21:54

ok. dziekuje za odpowiedz w wolnym czasie zabiore sie do dzieła a o wynikach bądz porażkach na pewno poinformuje.
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 07.11.2013, 19:16

mam mały problem wirnik szerokosc 5 cm magnesy neodymowe 25x15x5 wiec jak je ułożyc zeby było prawidlowo ? bo jak je układam w ten sposób ze sie przyciągaja to wychodzi na wirniku szachownica tak chyba nie ma byc? a jak z dwoch chce zrobic jeden długi magnes to sie odpychają ... prosze o porade jak je przykleić ??
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Juriii » 07.11.2013, 20:05

To powinno wszystko wyjaśnić

SCHEMAT_PRADNICY[1].jpg
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez zyzio 27 » 07.11.2013, 20:15

niby wszystko proste a jednak nadal nie rozumiem :( może ktos wytłumaczyc tak na chłopski rozum.
zyzio 27
 
Posty: 61
Dołączył(a): 03.11.2013, 13:29

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 07.11.2013, 20:55

Poczytaj tutaj viewtopic.php?f=14&t=252&start=80
,magnesy powinny się odpychać podczas klejenie jednego rzędu,ale bieguny NSNSNS będą się przyciągać.
Załączniki
DSC00080.JPG
DSC00080.JPG (3.83 KiB) Przeglądane 13383 razy
DSC00068.jpg
DSC00068.jpg (3.62 KiB) Przeglądane 13383 razy
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prądnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron