Prądnica z silnika od pralki Polar.

Budowa prądnicy domowym sposobem

Re: Mała elektrownia słoneczna pytania

Postprzez LONIC » 14.01.2014, 20:45

Obraz 036.jpg
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Mała elektrownia słoneczna pytania

Postprzez LONIC » 14.01.2014, 20:46

Obraz 039.jpg
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Mała elektrownia słoneczna pytania

Postprzez LONIC » 14.01.2014, 20:47

Obraz 038.jpg
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Mała elektrownia słoneczna pytania

Postprzez LONIC » 14.01.2014, 20:50

Rozkręciłem się choć wiem że to nie ten temat forum. Wybaczcie. Tak poglądowo bo może to coś kiedyś komuś pomóc.Dla dokładności to drut średnica 0,75 i 0,8 równolegle aby więcej weszło w żłobek. To daje coś około 1,1mm2. Weszło 40 zwojów na cewkę czyli równolegle 80 zwoi. Było ciężko ale się jakoś upchneło. Połączone oczywiście 3 fazy i ja połączyłem w gwiazdę. Daje to trochę mniejszy amperaż ale powoduje bardziej małoobrotowe ładowanie. Potem oczywiście mostek który akurat jest tani rzędu 7 zł plus chłodzenie. Przewody należy tak wyprowadzić aby można było kombinować z podłączeniem gwiazda trójkąt. Nie mam zielonego pojęcia ile uzyskam w watach. Poczekamy zainstalujemy i zobaczymy.


[edit - l.j] przeniosłem kilka postów z działu o energii słonecznej
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 14.01.2014, 22:05

Ładnie.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez LONIC » 16.01.2014, 21:30

Obraz 120.jpg
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez LONIC » 16.01.2014, 21:31

Obraz 121.jpg
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez LONIC » 16.01.2014, 21:39

Przenieś jeszcze zdjęcia stojana możeto komuś pomoże.
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 16.01.2014, 21:40

A jednak nie są na ścisk i znalazło się miejsce,a jak się obraca?.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez set » 16.01.2014, 21:43

Ciekawe jakie rozwiązanie jest lepsze, skos na wirniku czy niesymetrycznie rozmieszczone magnesy.
Testy skośnego wirnika a właściwie stojana już robiłem, szerokości bieguna też sprawdzałem ciekawe jak niesymetryczny.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 16.01.2014, 21:47

Ponoć najlepiej jest symetryczni i prosto,ale wtedy biegun musi mieć szerokość na dwa zęby i jeden żłobek aby nie było zaczepów,niestety nie sprawdzałem jak to jest w praktyce.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez set » 16.01.2014, 22:55

Moim zdaniem szerokość bieguna nie ma nic do rzeczy, moment zaczepowy występuje dlatego że stojan nie jest pełny tylko ma żłobki a magnes zawsze najmocniej ciągnie do osi (jeżeli biegun składa się z dwóch lub trzech magnesów to ich pola magnetyczne się sumują w jeden większy magnes ). Jeżeli bieguny są na prosto i symetrycznie to wirnik będzie miał tendencję do ustawiania się środkiem bieguna do środka do środka nabiegunnika, to wszystko razy ilość biegunów i jest moment zaczepowy.
set
 
Posty: 752
Dołączył(a): 04.03.2012, 20:04
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez LONIC » 17.01.2014, 18:27

Przerwa pomiędzy magnesami wyszła 1,6mmm.Dzisiaj kleję z ciężkim sercem bo na skos to wiadomo czego się można spodziewać a niesymetrycznie to ciężko powiedzieć czy będzie rewelacja. Zobaczymy w poniedziałek jak wszystko poskładam.
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 17.01.2014, 19:34

LONIC napisał(a):Dzisiaj kleję z ciężkim sercem bo na skos


Dziwne Masz podejście,pesymizm co do klejenia na skos tylko dlaczego?. Zapytaj Seta jak kleił u siebie i jakie ma osiągi.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez LONIC » 17.01.2014, 21:10

Poklejone niesymetrycznie. Wymiary zachowane idealnie.Do takiego klejenia dobrze się nadaje patex extreme. Wiąże dość długo ale jak już złapie to ma elastyczną odporną na temperatury spoinę. Przetestowany polecam. Ale tylko do takich magnesów jak ja robilem bo wsadzam odpowiednie kliny i wszystko się samo dociska i przyciąga. Dam klejowi dobę i jutro może złożę na próbę. Tomasz. Nie jestem pesymistą tylko uwielbiam nowinki które ktoś inny boi się zastosować. Ja natomiast bardzo lubię różne rozwiązania i skoro takie niesymetryczne magnesy zastosowali Chinole to jest pewne że podpatrzyli to gdzieś w drogiej prądnicy. Zastosowali tańsze materialy i dla tego ich prądnice są stosunkowo niedrogie. Powiem szczerze że sam chętnie rozebrałbym taką chińszczyznę i podpatrzył. My jesteśmy gospodarczo sporo za nimi i w sensie pomysłu powinniśmy brać z nich przykład a w sensie wykonania jak zostaniemy na naszym poziomie to nie będzie źle. Wiem co mówię bo trafiają mi się agregaty prądotwórcze typu Honda w których uzwojenie prądnic zrobione są drutem aluminiowym!!! I to działa! Tylko krótko! Jest tanie wygląda profesjonalnie i polaczkowie to kupują. Dlatego takie firmy jak Makita, Bosch czy też Polska Celma która leci na licencjach obu wcześniej wymienionych wprowadzają na rynek produkty tanie bo muszą jakoś z nimi konkurować. Co zrobi przeciętny 30-40 letni Polak w sklepie typu castorama? Taki osobnik otarł się o komunizm o brak czegokolwiek. Wybierze wiertarkę za 50zł a nie boscha za 300. Różnica jest w cenie ogromna i uwierzcie mi w jakości jeszcze większa. Kupując tanie chińczyki które nam się napewno popsują tracimy szacunek dla profesjonalnych firm które robią naprawdę solidne rzeczy na lata. Tylko że kiedyś kupno np pralki stanowiło wydatek na około 10-15 lat jej działania i ona tyle działała. Teraz wszystko ma przetrzymać ciut więcej niż gwarancja i ma się to zepsuć tak aby naprawa była nie opłacalna. We wszystkim zastosowana jest wszech obecna elektronika która jest w stanie wyłączyć dane urządzenie po x jegom godzinach pracy tylko po to aby odwiedzić serwis i zapłacić sporą kasę za tylko wyzerowanie tej elektroniki. Proszę przykład: Stara znajoma odziedziczyła po ojcu mercedesa 300D. Auto zadbane. Przebieg 1mln kilometrów. Odziedziczyła go jak auto miało 25 lat. Merc typu Beczka. Pojechała do serwisu na przegląd. Nie stwierdzili jakichś poważniejszych usterek. A teraz dobrze to przeczytajcie 1 milion kilometrów!!!!! Diesel. Polonez czy Duży Fiat góra 70tysięcy km i silnik do wymiany. Teraźniejsze auta są robione na jakieś 250-300Tyś przebiegu. Merc wytrzymał spokojnie milion ipewnie jeszcze jeździ.
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Waldemar Pachoł » 17.01.2014, 21:48

LONIC napisał(a):Zastosowali tańsze materialy i dla tego ich prądnice są stosunkowo niedrogie. Powiem szczerze że sam chętnie rozebrałbym taką chińszczyznę i podpatrzył. My jesteśmy gospodarczo sporo za nimi i w sensie pomysłu powinniśmy brać z nich przykład a w sensie wykonania jak zostaniemy na naszym poziomie to nie będzie źle.


Nie tak do końca. Ostatnio miałem klienta właśnie z niesymetryczną chinką. Poleciały uzwojenia nawijane nowym i tanim chińskim patentem: drut aluminiowy...
...bo czasami wystarczy rozebrać i dobrze przedmuchać.
Jestem b. rzadko przed monitorem, choć staram się jak mogę - brak czasu. Jeśli szukasz kontaktu bezpośredniego to monitorowany jest tylko mail firmowy.
Avatar użytkownika
Waldemar Pachoł
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 17.08.2008, 20:49
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez Mariusz » 17.01.2014, 21:56

Waldemar Pachoł napisał(a):Poleciały uzwojenia nawijane nowym i tanim chińskim patentem: drut aluminiowy...

Jakim nowym? :) Chińczyki już od dawna wykonują spawarki nawijane aluminium, tak samo transformatory mikrofalówek(uzwojenia pierwotne). Ale najśmieszniejsze, że specjalnie nadają im koloru (izolacja czyli zapewne jakaś emalia izolacyjna), który przypomina miedź i na pierwszy rzut oka ciężko to rozpoznać.
Mariusz
 
Posty: 238
Dołączył(a): 28.03.2010, 0:31

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez TOMMASZ » 17.01.2014, 23:45

Jeśli chodzi o pomysły chińczyków, jedyny przydatny wynalazek to petardy i proch. Cała reszta to nie pomysły tylko plagiat,za wyjątkiem zjadania psów i obdzierania ich na żywca ze skóry.

Ale owszem,próbować powinno się wszystkiego bo inaczej nie wiadomo co lepsze.
Nie udzielam porad na PW.
TOMMASZ
 
Posty: 976
Dołączył(a): 30.10.2011, 11:44

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez KB7 » 18.01.2014, 16:01

Witam!
Mam dwa pytania na temat budowy prądnicy z silnika od pralki.
-czy magnesy N50 nie będą za mocne?
-Czy można zastosować aluminiowy wirnik i jakie to będzie miało skutki w stosunku do osiągów?

Z góry dziękuje i pozdrawiam.
KB7
 
Posty: 22
Dołączył(a): 17.01.2014, 18:01

Re: Prądnica z silnika od pralki Polar.

Postprzez LONIC » 18.01.2014, 16:46

Ja wkleiłem magnesy n42 i pewnie chińskie to napewno nie trzymają specyfikacji i mają n38. N50 mogą być za mocne. Wydaje mi się że rdzeń musi być stalowy ze względu na pole magnetyczne. Magnes aluminium nie przyciąga to równie dobrze można by było z drewna zrobić :lol:
LONIC
 
Posty: 260
Dołączył(a): 23.10.2012, 18:15

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prądnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości