Prądnica z silnika od wiatki

Budowa prądnicy domowym sposobem

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 10.06.2016, 22:22

Witaj Brus78,widzę że jesteś z Redy więc jesteśmy niedaleko siebie.Ja mieszkam w Gdańsku ale do rzeczy.Co do skosów to są jak widzę różne szkoły ale ja chyba przykleje na 2 zęby i żłobek.Tak tutaj większość twierdzi a czytam już od dawna to i inne fora.Przeglądam właśnie oferty magnesów i zdecydowałem się na zakup N38 30x15x5 po dwa na biegun.Myślę że łatwiej przykleić mniejsze dwa jak jeden 60x15x5.Co ty o tym sądzisz ?Jak to z klejeniem jest?Czy właściwe wybrałem magnesy?Dzięki za zainteresowanie się moim tematem.
pozdrawiam
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Szympik188 » 10.06.2016, 23:48

Zrób jak mówi kolega Brus78 przyklej jeden choć ja radziłbym conajmniej dwa przeciwne bieguny aby zrównowarzyć siły magnetyczne i nic metalowego nie kleiło się do osi. Magnesy dobre łatwo będzię kleić, ale 15x15 lepiej ułożyły by się do powierzchni nie dużego walca i mniej było by szlifowania. Klejenie najlepiej co drugi rząd potem jakieś idealnie dopasowane przekładki i sprawa gotowa, oczywiście wcześniej zeskrobać nikiel za pomocą ostrego noża do regips, gruby papier i zmatowić odtłuścić i kleić najlepiej superglu.
Jak już zrobisz tą prądniczkę to chociaż pochwal się jej osiągami na forum żeby inni mogli porównać je ze swoimi, a nie jak większość tylko wyssać samą esensje i świat po nich zaginie i żadnego pożytku dla nowych kolegów walczących z wiatrami :D Pozdrawiam i powodzenia.
Szympik188
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Brus78 » 11.06.2016, 11:53

Widzę ,że jest nas więcej z pomorza :) fajnie.
Zgadzam się z kolegą powyżej. Lepiej byłoby 2 przeciwne bieguny.
Przy doborze magnesów zwróć jeszcze uwagę na srednicę twojego wirnika. Magnes jest płaski więc jego rogi bedą odstawać. Im szerszy tym bardziej będą odstawac poza obrys wirnika.Im bardziej będą odstawac tym więcej będzie szlifowania żeby zmieścić wirnik w stojanie .
Ja u mnie staczałem wirnik tyle co grubość magnesów.
Różnego typu historie....
Avatar użytkownika
Brus78
 
Posty: 541
Dołączył(a): 24.02.2014, 18:32
Lokalizacja: REDA

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 11.06.2016, 15:14

Wczoraj pisałem że będę chyba kupował magnesy N38 30x15x5 ale dziś zrobiłem pomiary na spokojnie i po głębszym przemyśleniu zdecydowałem się na magnesy węższe tj 10 mm gdyż 15 mm będą szersze od 2 zębów i żłobka.W moim przypadku wirnik po przetoczeniu będzie miał średnice 87mm więc chyba lepsze były by 10 mm jak 15 mm.Co sądzicie o tym?A może się mylę?
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Brus78 » 11.06.2016, 18:55

Przy doborze magnesów oprócz średnicy wirnika musisz kierować się też tym jak je rozmieścisz na wirniku.
Może się okazać ,że przy magnesach o szerokości 10mm zostanie ci dużo miejsca na winiku.jeśli natomiast dałbyc 2 magnesy obok siebie może być miejsca za mało.
Różnego typu historie....
Avatar użytkownika
Brus78
 
Posty: 541
Dołączył(a): 24.02.2014, 18:32
Lokalizacja: REDA

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Szympik188 » 11.06.2016, 20:39

W silnikach tego typu 2 zęby i żłobek ma ok 13mm i tyle powinien mieć magnes, ja raz kupowałem 24x12x5mm +12x12 n45 osiągi były podobne jak i ten z szerokością 15mm a cenowo wychodzi nawet taniej.
Szympik188
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 11.06.2016, 21:50

masz racje Szympik188 co do tych 13 mm, mierząc 2 zęby i żłobek nie licząc pierwszego między dwoma zębami to jest około 13 mm ale wtedy kierując się zasadą ułożenia skosu na te 2 zęby i żłobek to ten skos jest żaden.Teraz to już nic nie kumam jak to z tym skosem jest?Oświećcie mnie bo czegoś nie rozumiem.
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 11.06.2016, 22:25

Mam jeszcze pytanie co do ilości biegunów magnetycznych.Z tabeli która jest zamieszczona na tym forum wychodzi że ma 16 biegunów ale czytałem też wątek na tym forum o podobnym 48 żłobkowym silniku i sugerowano że to 18 biegunowy.Dodam że mój wirnik oryginalny ma 55 biegunów i jego obroty zasadnicze to 2750/min i 180 W a drugie 320/min i 60W
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Szympik188 » 11.06.2016, 23:10

Przejdź na pierwszą stronę tego tematu i zobacz sobie obrazki z wyrysowanym skosem w takim samym silniku i podanymi wymiarami. To krawędź magnesu ma być pochylona pod takim skosem. Z biegunami nie kombinuj rób standardowo na 16 biegunów bedzie pewnie.
Szympik188
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 12.06.2016, 21:37

Czyli ma być tak jak na załączonym zdjęciu?A jaką szerokość magnesu byś proponował?Najpierw myslałem o 15 mm ale wg zasady doboru na 2 zęby i żłobek to 15 są za szerokie.Rozglądam się za 12.5 mm bądź 13 mm ale takich nie znalazłem.
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Szympik188 » 13.06.2016, 1:01

Taki właśnie. Czy za szerokie tego nie wiem bo specjalnie nie sprawdzałem trzeba by mieć dwa takiej samej długości wirniki z różnej szerokości magnesami i kręcić w tym samym stojanie. Ja mam prądnice z 15mm i nie ma z nią problemów a brałem taki ponieważ cenowo wychodziły taniej. Słabo coś szukasz na enesie z tego co pamiętam są chyba 12,5x12,5mm i 13x13mm.
Szympik188
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 15.06.2016, 18:48

Dziś odebrałem wirnik po przetoczeniu.Poszło bez bólu tylko zostało nieco aluminium po obwodzie wirnika.Myślę że to chyba nie będzie problem?Jutro dojdą magnesy i klejenie będzie następnym krokiem a trochę tego będzie bo zamówiłem 80 szt 12.5x12.5x5mm .Strach pomyśleć .Zobaczymy
Załączniki
WP_001219.jpg
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Juriii » 15.06.2016, 19:19

to aluminium to zostaw. trzyma blachy wirnika w kupie
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Szympik188 » 15.06.2016, 21:40

Zależy jak się trzymają te resztki prętów aluminiowych u mnie też wyglądało dobrze ale jak podwadziłem śrubokrętem to fajnie schodziło po całej długości wirnika i musiałem wszystko wyczyścić i zakleić od nowa. Dlatego lepiej sprawdź a blachy to same magnesy przytrzymają.
Szympik188
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 16.06.2016, 20:06

Witam .Dziś doszły magnesy a coś przedobrzyłem gdyż dopiero dziś trafiłem na informacje iż w jednym biegunie magnetycznym musi byś parzysta ilość magnesów.Ja sugerując się długością wirnika zamówiłem magnesy 12.5x12.5x5 mm po 5sztuk na jeden biegun magnetyczny a to jest niezgodne ze sztuką.Teraz pytanie co mogę z tym zrobić-myślałem nad tym aby biegun odpowiadał długości wirnika ale nie doczytałem tej informacji że mają być parzyście na biegunie.Mój wirnik ma 60 mm długości a stojan 54 mm.Co radzicie?
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Juriii » 16.06.2016, 21:07

To jakaś bzdura... Nie patrz na to, pierwsze słyszę.
Wyznacz sobie odpowiedni skos na wirniku i naklejaj. Tylko pamiętaj magnesy w jednym biegunie podczas układania muszą się odpychać. I bieguny na przemian NSNSNS. Klej po 5 tych magnesów na biegun, I musi być dobrze.
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 18.06.2016, 10:00

Ok.Będe kleił po 5 na magnesów na biegun ale mam jeszcze pytanie co do rozmierzenia magnesów na wirniku tzn.czy linia startowa klejenia pierwszego bieguna jest jakoś ściśle określona czy też nie.Chodzi mi o to czy mam sugerować się np.dotychczasową siatką biegunów na wirniku i czy bieguny z magnesów mają być ułożone w tym samym kierunku co dotychczasowe bieguny magnetyczne w oryginalnym wirniku.
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Juriii » 18.06.2016, 11:33

Nie musisz sie sugerować żadnymi liniami z wirnika
Juriii
 
Posty: 572
Dołączył(a): 12.05.2013, 9:21

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez telefunk » 18.06.2016, 13:24

Jeszcze jedno pytanie:jeśli mój biegun magnetyczny będzie z 5 szt magnesów to czy one muszą być z przesunięciem jeden względem drugiego czy mogą być ustawione w linii prostej ewentualnie czym się te sposoby różnią w osiąganych parametrach.
telefunk
 
Posty: 73
Dołączył(a): 12.04.2016, 20:22

Re: Prądnica z silnika od wiatki

Postprzez Szympik188 » 18.06.2016, 21:29

Oba sposoby są dobre jednak ja uważam, że skos powinien być w jednej linii, bo wtedy oś magnesu płynnie pokonuje oś zęba i tym samym zaczep.
Szympik188
 
Posty: 181
Dołączył(a): 18.03.2014, 22:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Prądnica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron